BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XX sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XX sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia 2004r.

P R O T O K Ó Ł

z XX sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 29 grudnia 2004r.
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1400 otworzył XX sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, sołtysów z terenu Gminy Janikowo i przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Protokolantem XX sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
radny Grzegorz Czerwiński - usprawiedliwiony,
radny Krzysztof dzieża - usprawiedliwiony,
radny Dariusz Kunkel - usprawiedliwiony
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia uwag Rada jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza.

Odczytanie opinii Komisji Rady Miejskiej przez jej Przewodniczących.

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia budżetu na 2005 rok.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2004 rok - wydatki nie wygasające.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2004 rok - Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady. Każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z XIX Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński złożył sprawozdanie z pracy w okresie pomiędzy sesjami.

Wydano 13 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:

Zmian w budżecie na 2004r. z 10 grudnia 2004r.

zmian dokonano na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego. zmniejszającej plan dotacji na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

ponadto dokonano ostatecznej korekty planu wydatków ze środków rządowych w dziale 852 Pomoc społeczna w rozdziale 85203 - ośrodki wsparcia, przenosząc plany wydatków pomiędzy paragrafami zgodnie z decyzją kierownika MGOPS w Janikowie i kierownika Domu Środowiskowego w Janikowie

w związku z nie wykorzystaniem zaplanowanych środków w rozdziale 85228 - Usługi opiekuńcze przeniesiono plany z wydatków rzeczowych do rozdziału 85219 - Ośrodki pomocy społecznej.

Bilans zmian budżetowych zarówno po stronie dochodów jak i wydatków stanowi kwotę 862 zł.

Zmian w budżecie na 2004r. z 27 grudnia 2004r.

zmian dokonano na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego
zmiany dotyczą zwiększenia dotacji celowych z przeznaczeniem ich na materiały edukacyjne i wyposażenie w pomoce szkolne w gimnazjum i szkół podstawowych. Ponadto środki te przeznaczono na szkolenia dla nauczycieli i dyrektorów szkół oraz szkolenia z zakresu informatyki.
Zmiany w budżecie związane są z pozyskaniem przez gminę środków pochodzących z pożyczki Banku Światowego na finansowanie Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich.
Na wniosek dyrektora szkoły przeniesiono środki pomiędzy paragrafami w związku z koniecznością zakupu wyposażenia.

Przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miejskim i jednostkach podległych. - powołanie komisji inwentaryzacyjnej: Barbara Smolik, Hanna Kuczyńska i Lidia Bykowska.

Przeprowadzenia spisu z natury w jednostkach oświaty - sprzęt komputerowy i wyposażenie małocenne (poniżej 300 zł).

Przeprowadzenia spisu z natury w jednostkach budżetowych - sprzęt komputerowy.

Przeprowadzenia spisu z natury w jednostkach budżetowych - środki pieniężne

w kasie, zapasy środków żywności, zapasy materiałów i towarów objętych ewidencją ilościowo - wartościową.

Przeprowadzenia spisu z natury w jednostkach budżetowych - paliwo w samochodzie FORD, zapasy materiałów i towarów objętych ewidencją ilościowo - wartościową - węgiel i olej opałowy.

Przeprowadzenia spisu z natury w jednostkach budżetowych - wyposażenie małocenne (o cenie jednostkowej poniżej 300 zł) objętego ewidencją ilościową.

Przeprowadzenia spisu z natury urządzeń i składników mienia w urzędzie Miejskim - sprzęt komputerowy, zainstalowane oprogramowania, urządzenia i oprogramowania przeznaczone do udostępnienia internetu przez sieć kablową TV JANSAT.

Powołania komisji przetargowej do przeprowadzania przetargów na sprzedaż nieruchomości: Jacek Duma, Jolanta Skórzewska, Zbigniew Pyzik, Ludomir Szczupakowski, Zenon Szymanowski, Barbara Smolik.

Powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela Szkoły Podstawowej w Broniewicach ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego Pani Izabeli Nowakowskiej.

Powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela Gimnazjum w Janikowie ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego Pani Aliny Dłoniak.


Wydano 3 pozwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych ze spożyciem poza miejscem sprzedaży . /załącznik nr 1 do protokółu/

Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:

rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych - 169.304,00 zł, w tym rachunek bieżący oświaty - 36.777,00 zł

rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 128.975,00zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 27 grudnia 2004r.:
- dochody - 24.352.993,00, co stanowi 96,5% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 23.761.665,00, co stanowi 91,7% planu rocznego po zmianach
Na dzień 27 grudnia 2004 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 591.328,00 zł.
Zadłużenie na dzień 29 grudnia 2004r.wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2002/ 1.040.949 zł,

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2003/ 1.076.761 zł,

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu:

na budowę kanalizacji sanitarnej - 72.229,00 zł

na modernizację systemu ciepłowniczego 140.436,00 zł.

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 827.280,00 zł.
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku bieżącym) wg stanu na dzień 29.12.2004r. - 3.157.655,00 zł, co stanowi 12,5% kwoty planowanych dochodów / po zmianach/ na 2004 rok. /zał.nr 2/

Na obrady przybył radny Grzegorz Czerwiński, obecnie na sali obrad jest 13 radnych.
Ponadto burmistrz poinformował zebranych, że gmina zrealizowała uchwałę rady o sprzedaży budynku przy ulicy Głównej 6a , koło starego stadionu. Będzie tam uruchomiona apteka, prawdopodobnie na początku kwietnia.
Obecnie przeprowadzana jest kontrola rozdziału środków unijnych i Wojewoda nie podpisuje żadnych umów związanych z realizacją podziału tych środków.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza, Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za wystąpienie.
Przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XX sesji Rady Miejskiej w Janikowie nie zgłoszono żadnych interpelacji.

Punkt 7
Informację do projektu budżetu na 2005 rok przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher.
Budżet na 2005 rok został opracowany w oparciu o art.14 oraz art. 51-54 Ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 109 Ustawy o finansach publicznych.
Plany dochodów i wydatków opracowane zostały na podstawie informacji zawartych :
- w piśmie Ministra Finansów Nr ST3-4820-52/2004 z dnia 13.10.2004 r., o projektowanych wielkościach subwencji i planowanych udziałach gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- w zestawieniu wstępnych wielkości dochodów budżetu państwa i dotacji celowych, które gmina otrzymała z Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego,
w piśmie Delegatury Krajowego Biura Wyborczego Nr DBD-3101-47/04 z dnia 18.10.2004 roku o wielkości dotacji na 2005 rok.

Ponadto korzystano z uchwał podatkowych, planów finansowych, sporządzonych przez kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz własnych kalkulacji na podstawie wykonania budżetu w roku 2004 i prognoz zapisanych w programie wieloletnim inwestycji.
Dochody na rok 2005 opracowane zostały w pełnej szczegółowości podziałki klasyfikacji budżetowej przy uwzględnieniu źródeł ich pochodzenia.
Dochody budżetu gminy i miasta na rok 2005 stanowią 26 751 262 zł i są wyższe o 6% w porównaniu do planu uchwalonego na rok 2004.
W planie dochodów największą grupę stanowią dochody z podatków i opłat.
Udział procentowy poszczególnych dochodów w planie na 2005 rok, według źródeł ich pochodzenia, przedstawia się następująco :
- Dochody z podatków i opłat – 34,2%
- Udziały w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa – 14,4%
- Dochody z majątku gminy – 10,0%
- Pozostałe dochody własne 4,0%
- Dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych – 9,8%
- Subwencje ogólne z budżetu państwa – 26,2%
- Dotacje na dofinansowanie zadań własnych – 1,4%
Podatek od nieruchomości od osób prawnych wzrasta o 3% w porównaniu do planu roku 2004, natomiast od osób fizycznych o 14%.
W budżecie zakłada się ponadto od 8% do 12% umorzeń w podatkach, szczególnie w podatku rolnym.
W grupie podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i fizycznych zaplanowano pozostałe dochody:
- z opłaty za czynności cywilnoprawne – 120 000 zł
- z podatku od spadków i darowizn – 10 000 zł
- z opłat administracyjnych za czynności urzędowe – 500 zł
- z podatku od posiadania psów – 8 883 zł

Dochód gminy z tytułu udziału we wpływach podatków stanowiących dochód budżetu państwa oraz subwencję ogólną zaplanowano zgodnie z danymi określonymi w piśmie Ministra Finansów. Planowane dla naszej gminy udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych na 2005 rok, przy wskaźniku 35,61% wynoszą 3 155 023 zł.
Subwencja ogólna na 2005 rok stanowi kwotę 7 002 172 zł
z czego przypada na :
część oświatową - 6 589 040 zł
część równoważącą - 413 132 zł
Subwencja oświatowa wzrosła o kwotę 409 435 zł to jest o 6,6 % więcej w porównaniu z rokiem 2004.
Udziały gminy w podatku dochodowym od osób prawnych ustalono w kwocie 690 000 zł.
Plan dochodów z majątku gminy określony został w budżecie na podstawie zawartych umów dzierżawy i najmu oraz prognoz w zakresie sprzedaży działek pod budownictwo mieszkaniowe i sprzedaży lokali mieszkalnych.
Ponadto zaplanowano zbycie działek przeznaczonych pod działalność przemysłową.
Na zadania zlecone gmina otrzyma w 2005 roku dotacje na:
Pomoc społeczną w kwocie 2 519 300 zł, w tym:
dla ośrodka wsparcia – 344 100 zł
na wypłatę świadczeń rodzinnych – 1 934 000 zł
na wypłatę zasiłków i pomoc w naturze – 210 300 zł
na opłacenie składek na ubezpieczenia zdrowotne – 19 000 zł
na realizację zadań w zakresie usług opiekuńczych i specjalistycznych–11 900 zł
Dla administracji publicznej – 100 100 zł
Pozostałe dochody własne stanowią kwotę 1 066 088 zł.

Plan finansowy dochodów sporządzony został w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 września 2004 (Dz. U. Nr 209, poz. 2132)
Wydatki w planie na 2005 rok zostały ustalone zgodnie z kierunkami finansowania zadań bieżących i inwestycyjnych, określonymi w załączniku Nr 2 do uchwały budżetowej i wynoszą 30 721 262 zł.
Wydatki zostały zaplanowane na 2005 rok w grupach:
Wydatki bieżące 23 615 362
wynagrodzenia i pochodne 12 032 036
dotacje 533 000
obsługa długu 356 770
remonty 983 337
pozostałe wydatki bieżące 9 710 219

Wydatki majątkowe 7 105 900
inwestycje J. S. T. 6 851 000
zakupy inwestycyjne 254 900
Plan obejmuje wydatki w dziale rolnictwa w tym plan wpłaty składek na rzecz izb rolniczych oraz opłatę składki dla Związku Gmin Wiejskich w Poznaniu.
Wydatki w dziale leśnictwa stanowią kwotę 15 000 zł i obejmują zakupy niezbędnego materiału zadrzewieniowego na teren parków wiejskich oraz wydatki związane z utrzymaniem i pielęgnacją terenów zielonych.
Na rok 2005 zaplanowano modernizację systemów ciepłowniczych i przeznaczono na to działanie kwotę 600 000 zł
Plan wydatków w dziale transportu zamyka się kwotą 443 809 zł i dotyczy wydatków związanych z planowanymi remontami dróg gminnych oraz ulic w mieście. Ponadto na podstawie porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Inowrocławiu zaplanowana została dotacja na kontynuację zadania w zakresie modernizacji drogi powiatowej na odcinku ulicy Przemysłowej w Janikowie.
Na modernizację drogi Ludzisko – Markowice przy udziale środków z Funduszu Ochrony Gruntów zaplanowano wydatki w kwocie 75 000 zł.
W gospodarce mieszkaniowej wydatki planowane na rok 2005 dotyczą bieżących napraw i remontów w budynkach mieszkalnych, w których nie powstały wspólnoty mieszkaniowe. Plan wydatków w tym dziale uwzględnia także koszty utrzymania budynków mieszkalnych, w których gmina ma swój udział w części wspólnej i ponosi koszty ogrzewania, koszty zarządu, koszty wywozu śmieci itp.
W zakresie zadań inwestycyjnych planowane są wydatki w kwocie 1 000 000 PLN na wykonanie termomodernizacji budynków mieszkalnych oraz środki w wysokości 72 300 zł na wykup gruntu do zasobów gminnych.
Na rok 2005 zaplanowano ponadto wydatki związane z zakupem usług geodezyjnych i kartograficznych.
Na rozbudowę sieci multimedialnej wraz z internetem dla mieszkańców miasta przeznacza się kwotę 200 000 PLN a wydatki bieżące zaplanowane w kwocie 93 240 zł dotyczą opłaty z tytułu abonamentu za łącza.
W administracji publicznej ustalone zostały wydatki bieżące i majątkowe na łączną kwotę 2 793 262 zł. W zakresie wydatków majątkowych planuje się zakup samochodu służbowego oraz zakup sprzętu komputerowego. Ponadto ustalony został przydział środków finansowych na wydatki bieżące dla poszczególnych sołectw.
Na utrzymanie jednostek ochotniczych straży pożarnych w budżecie na 2005 rok została zaplanowana kwota 63 874 zł natomiast na obronę cywilną 2 750 zł.
Koszty obsługi długu publicznego zaplanowano w kwocie 356 770 zł oraz na rezerwę ogólną wydzielono środki w kwocie 85 000 zł
Gmina w roku 2005 będzie realizowała zadania w czterech szkołach podstawowych tj. trzech placówkach na terenie wiejskim i jednej w mieście oraz w gimnazjum, a także przedszkolach.
Planowane wydatki według rozdziałów:
- 80101 – Szkoły podstawowe 5 060 619 zł
- 80104 – Przedszkola 1 167 480 zł
- 80110 – Gimnazja 2 699 619 zł
- 80113 – Dowożenie uczniów do szkół 270 000 zł
- 80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 49 424 zł
W ramach środków subwencji ogólnej w części oświatowej pokryte będą wyłącznie wydatki związane z naliczeniem wynagrodzeń wraz z pochodnymi, które stanowią kwotę 7 509 391 zł to jest 81% wszystkich wydatków działu 801 Oświata i wychowanie.
Gminna Komisja d/s Przeciwdziałania Alkoholizmowi zgodnie z planowanymi wpływami z tytułu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych będzie dysponowała kwotą 135 000 PLN. Szczegółowy plan działań i limity wydatków bieżących zostały ustalone w oparciu o zgłoszone potrzeby komisji.
Na rok 2005 zaplanowano wydatki w ramach przyznanych dotacji z budżetu państwa na realizację zadań zleconych w zakresie pomocy społecznej oraz przy udziale własnych środków samorządowych. Łączna kwota wydatków obejmująca utrzymanie domu środowiskowego, utrzymanie MGOPS-u, wypłatę świadczeń i dodatków mieszkaniowych a także koszty świadczenia usług specjalistycznych wynosi 4 418 020 zł co stanowi 14% ogólnej kwoty wydatków.
Na pokrycie kosztów prowadzenia świetlic przy szkołach podstawowych i w gimnazjum przeznacza się  kwotę 436 615 zł.
Zaplanowane w dziale gospodarki komunalnej wydatki w kwocie 4 135 979zł  dotyczą zarówno działalności bieżącej jak i inwestycyjnej. Na realizację zadań bieżących plan wydatków obejmuje działania w zakresie dofinansowania robót publicznych, utrzymania zieleni i placów zabaw oraz oświetlenia dróg.
Natomiast na realizację zadania inwestycyjnego pn. “Modernizacja systemu kanalizacyjnego gminy” zaplanowano kwotę 2 850 000 zł.
Wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem domu kultury, bibliotek i świetlic wiejskich ustalono w kwocie 756 504 zł. Podstawą określenia planu wydatków były sporządzone przez kierowników tych placówek szczegółowe zestawienia kosztów utrzymania oraz kalendarze imprez, przewidzianych w 2005 roku.
W zakresie wydatków majątkowych zaplanowano środki w wysokości 40 000 zł na zakup zadaszenia sceny plenerowej.
Środki w kwocie 3 487 283 zł zaplanowane dziale 926 obejmują wydatki ponoszone przez krytą pływalnię WODNIK, boiska sportowe oraz towarzyszące im obiekty.
Wydatki inwestycyjne zaplanowano w kwocie 1 926 000 zł na budowę kompleksu sportowego.
W budżecie na 2005 rok określone zostały kwoty wydatków na dotacje celowe przeznaczone na realizację zadań publicznych.
- w dziale 852 Pomoc społeczna – 25 000 zł
w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – 400 000 zł
Budżet zaplanowany na rok 2005 nie jest budżetem zrównoważonym.
Deficyt zaplanowany został w kwocie 3 970 000 zł i będzie sfinansowany:
- w ramach pożyczki z WFOŚ I GW w Toruniu zgodnie z otrzymaną promesą na kwotę 2 550 000 zł
- w ramach kredytu długoterminowego
Przychody i rozchody zaplanowane na rok 2005 ustalono :
-w przychodach – 5 295 396 zł
a) wolne środki pozostające z rozliczenia kredytów i pożyczek w kwocie 985 360 zł
b) kredyty i pożyczki w kwocie 4 310 036 zł
-w rozchodach - 1 325 396 zł
a) spłaty otrzymanych pożyczek z WFOŚ I GW w Toruniu - 212 664 zł
spłaty rat zaciągniętych kredytów w banku komercyjnym - 1 112 732 zł
Zadłużenie gminy w stosunku do planowanych dochodów w roku 2005 określa się na poziomie 26%.
Planowana spłata zobowiązań w roku 2005 stanowi 6% planowanych dochodów gminy.
Do uchwały budżetowej załączono ponadto plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska oraz informację o stanie mienia komunalnego.

Na obrady przybył radny Krzysztof Dzieża. Obecnie na sesji jest obecnych 14 radnych.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały budżetowej. Następnie poprosił o dyskusję i przedstawienie przez przewodniczących Komisji Rady Miejskiej opinii dotyczących projektu budżetu na 2005 rok.
Poinformował również zebranych, że projekt budżetu na 2005r. został przesłany do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy. Przewodniczący Rady odczytał uchwałę składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu gminy Janikowo wraz z informacją o stanie mienia komunalnego na 2005 rok. Opinia ta jest pozytywna. /zał. Nr 3 do protokółu/

Jako pierwszy przedstawił opinię Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Radny Kazimierz Ruta.
Komisja projekt budżetu na 2005 rok zaopiniowała pozytywnie. W załączniku do opinii komisja przedstawiła swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące projektu budżetu na 2005r., które nie mają wpływu na samą konstrukcję budżetu i są możliwe do zmian w trakcie roku budżetowego:
- dokonać poprawek w rubrykach użytkownik wieczysty, ponieważ zdarza się, że podane osoby już nie żyją,
- nanieść poprawki w zał. Nr 10 i 15 do projektu budżetu, dotyczy Wieloletniego Programu Inwestycyjnego. Należy uściślić podane dane dotyczące kwoty przeznaczonej na budowę i modernizację oświetlenia gminy,
- planowane koszty obsługi monitoringu w 2005r. są zbyt wysokie,
- zbędny jest plan zakupu nowej zadaszonej sceny,
- należy przeanalizować zakup nowej kosiarki za 15.000 zł,
- komisja po raz kolejny zwraca uwagę na niskie wpływy do gminy z podatku od psów,

krytycznie oceniono konieczność remontu dachu w budynku MGOPS.

W styczniu 2005r. przeprowadzona zostanie kontrola OSiR-u
Ponadto Komisja stwierdza, że proponowany budżet jest budżetem realnym, możliwym do zrealizowania, został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. / zał. Nr 4/
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że jeśli chodzi o usterki, które Komisja Rewizyjna proponuje poprawić, wyjaśnił, że w danych dotyczących użytkowników wieczystych, gmina może nanieść tylko to, co jest podane w księgach wieczystych. Często zdarza się tak, że spadkobiercy długo nie wnoszą o naniesienie odpowiednich zmian.

Radny Tadeusz Łanucha przedstawił opinię Komisji Budżetu i Rozwoju.
Kolejny raz podkreślenia wymaga bardzo wysoki i corocznie rosnący poziom wydatków na utrzymanie placówek oświatowych. Szczególną analizą należałoby objąć wydatki planowane na działalność przedszkola miejskiego. Wydatki te sięgają blisko ½ kosztów funkcjonowania gimnazjum, do którego uczęszcza około 700 uczniów.
Zaproponowany budżet jest budżetem trudnym do realizacji, budżetem oszczędności. Opinia komisji jest pozytywna. / zał. Nr 5/

Radny Krzysztof Dzieża odczytał opinię Komisji Rolnej i Ochrony Środowiska. Komisja po zapoznaniu się z projektem budżetu i opinią regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy, projekt budżetu na 2005r.opiniuje pozytywnie./ zał. Nr 6/

Radny Edward Antczak odczytał opinię Komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty.
Zwrócono uwagę, aby w latach 2005 i 2006 zmniejszyć nakłady na budowę sieci internetowej z 200.00 zł na 100.000 zł. Natomiast uzyskane tą drogą środki przeznaczyć na remont budynku przy ulicy 1-go Maja (dawna szkoła).
Ponadto komisja wnosi o ustalenie planu budowy nowych ulic w mieście i gminie Janikowo, gdzie powstało nowe budownictwo mieszkaniowe.
Po wprowadzeniu tych zmian komisja pozytywnie opiniuje projekt budżetu na 2005r. / zał. Nr 7 do protokółu/
Burmistrz poprosił, aby na dzień dzisiejszy przyjąć proponowany projekt budżetu na 2005r. Uwagi i sugestie komisji kultury zostaną uwzględnione przy zmianach w budżecie na 2005r. na najbliższej sesji Rady Miejskiej.
Jeśli chodzi o koszty dotyczące funkcjonowania przedszkola miejskiego, to zaplanowany jest remont tego przedszkola, dlatego te wydatki są dość wysokie. Burmistrz dodał, ze powinny zmniejszyć się koszty centralnego ogrzewania.
Do wydatków ujętych w planach przedszkola miejskiego są ujęte klasy “O”, które zwiększają wydatki w tym dziale.
Na tym dyskusja została zakończona.

Punkt 9
Przewodniczący rady poinformował zebranych, że obecnie w obradach sesji uczestniczy 14 radnych.
Ponieważ prowizorium budżetu było szczegółowo omawiane na poszczególnych komisjach Rady i nie wniesiono żadnych uwag a projekt uchwały budżetowej na 2005 rok został wcześniej przedstawiony w poprzednim punkcie obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański przystąpił do głosowania. Uchwałę poddano pod głosowanie. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 na 14 obecnych podczas głosowania. Uchwałę została przyjęta jednogłośnie. /załącznik nr 8/

Głos zabrał Burmistrz Andrzej.
Podziękował Pani Skarbnik Bogumile Szumacher za trud włożony w przygotowanie projektu budżetu i wręczył wiązankę kwiatów.
Poinformował zebranych, że zostaną wprowadzone zmiany organizacyjne w PGKiM w Jankowie oraz Urzędzie Miejskim.
Będziemy szukali wszystkich możliwych środków jakie będzie można pozyskać do realizacji zaplanowanych zadań.
Burmistrz podziękował za uchwalenie budżetu na 2005 rok.

 
Punkt 10
Zmiany w budżecie na 2004 rok. – wydatki nie wygasające.
W roku budżetowym 2004 pozostały środki finansowe, które będą wykorzystane w roku 2005 i w związku z tym ustalone zostały wydatki nie wygasające z upływem roku w dziale 851 Ochrona zdrowia w kwocie 24 181 zł
Środki finansowe są ujęte w wykazie stanowiącym załącznik do uchwały i zostaną przekazane na wyodrębnione subkonto podstawowego rachunku bankowego. Wydatki nie wygasające z upływem roku 2004 w zakresie działu 851 – ochrona zdrowia dotyczą w całości przeciwdziałania alkoholizmowi.
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych na 14 obecnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /załącznik nr 9 do protokółu/

Punkt 11
Zmiany w budżecie na 2004 rok. – Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W punkcie tym Skarbnik Bogumiła Szumacher wyjaśniła, że w związku z dodatkowym wpływem środków w dniu 30 listopada 2004 roku na rachunek bankowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, dokonuje się zwiększenia planu przychodów na 2004 rok o kwotę 68 000,00 zł.
Ponadplanowe środki przeznacza się na dofinansowanie zadania inwestycyjnego – “Termomodernizacja budynków mieszkalnych”
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych na 14 obecnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /załącznik nr 10 do protokółu/
Punkt 12 i 13

Radny Grzegorz Czerwiński podziękował radnym za przekazanie części swoich diet na rzecz Stowarzyszenia “Dar Serca”, a także za dołączenie się do tej akcji Panu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu i z-cy burmistrza Jackowi Dumie. Zebrane środki przeznaczono na zakup magnetowidu i odtwarzacza DVD. Radny odczytał podziękowanie skierowane do radnych. / zał. Nr 11/
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański podziękował radnemu Czerwińskiemu za coroczną inicjatywę na tak szczytny cel.
Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że do biura rady miejskiej wpłynęło pismo od Pani Ewy Foss, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Jankowie, podtrzymujące swoją poprzednią decyzję i prośbę o nadanie imienia “Ziemi Kujawskiej” Szkole Podstawowej w Jankowie. Taka jest decyzja Rady pedagogicznej, uczniów i rodziców.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który zaproponował, aby podejść ze zrozumieniem do decyzji ludzi, którzy w tej szkole żyją: dzieci, rodziców i nauczycieli.
Na pewno znajdzie się inny budynek, aby nadać mu imię Jana Wojciechowskiego i pamięć dyrektora będzie uhonorowana..
Burmistrz dodał, że sam osobiście nie lubi przepisów Karty Nauczyciela i danych nauczycielom przywilejów, ale powinniśmy uszanować ich decyzję.


Radny Kazimierz Ruta podziękował za realizację jego wniosku, dotyczącego interwencji w sprawie dewastacji dworca PKP. Dworzec PKP został wymalowany.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1530 zakończył XX Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.


Protokółowała:                                                            Przewodniczący
Barbara Smolik                                                  Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                                  Maciej Krzyżański




Wytworzył: Barbara Smolik (24 lutego 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (24 lutego 2005, 13:58:02)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (25 lipca 2005, 11:20:50)
Zmieniono: poprawa błedu w tytułe

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1871

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23