BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXI sesji Rady Miejskiej w Janikowie z 11 lutego 2005r.
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXI sesji Rady Miejskiej w Janikowie z 11 lutego 2005r.

P R O T O K Ó Ł

z XXI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 11 lutego 2005r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXI sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Urzędu P. Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: redaktora gazety "Głos Janikowa" P. J.Brodzińskiego, radnego powiatowego Pana Bogdana Paradę, sołtysów gminy Janikowo, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. /listy w załączeniu protokółu/
Protokolantem XXI sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Radny Edward Morawski poprosił o wprowadzenie do porządku obrad punktu - podjęcie uchwały w sprawie nadania honorowego obywatelstwa Gminy Janikowo dla następcy tronu Królestwa Arabii Saudyjskiej Księciu Abdullah Ibn Abdulaziz Al-Saud.
Dodał, że Rada Miejska w Janikowie, wyrażając powszechną wśród mieszkańców gminy wdzięczność za okazaną , bezinteresowną pomoc dla znajdujących się w bardzo trudnej sytuacji rodziców dziewczynek Darii i Olgi, które bez kosztownego leczenia byłyby narażone na trwałe kalectwo, postanowiła uhonorować Następcę Tronu Królestwa Arabii Saudyjskiej, Księcia Abdullah Ibn Abdulaziz Al - Saud, nadając honorowe obywatelstwo Gminy Janikowo.
Ten gest, skromny ze względu na wymiar i znaczenie tytułu honorowego naszej gminy, będzie jednak wyrażał potrzebę zaakcentowania wdzięczności i stanowił formę podziękowania wśród innych, kierowanych przez władze państwowe, instytucje i obywateli Polski.
Proponowaną zmianę w porządku obrad rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Przedstawienie sprawozdań z działalności za 2004 rok:

MGOK w Janikowie, (Dyrektor MGOK P. S.Paluch)

OSIR w Janikowie. (Kierownik OSiR P. Cz.Moroziuk)

Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. (Pełnomocnik Burmistrza P. E.Krause)

Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta Janikowo. (Komendant Komisariatu P.G.Sobkowiak)

Podjęcie uchwały w sprawie nadania honorowego obywatelstwa Gminy Janikowo.

Przyjęcie planów pracy Rady Miejskiej w Janikowie i Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2005r.

Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Broniewicach.

Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Janikowo na 2005r i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości:

Gmina Janikowo, u. Z. Wilkońskiego 1/60 - P.P.Gabrych Sabina i Wiesław - Kołuda Wielka, ul. Kwiatowa 8/3,

Gmina Janikowo, Trląg /5 - P.P. Kopinski Janusz i Iwona, Ludzisko 7/1.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym działki budowlanej w Janikowie przeznaczonej na cele mieszkalne z usługami nieuciążliwymi. /przepompownia/

Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia z wnioskiem o ustalenie nazwy wsi Sosnówiec i ustalenie określenia " wieś sołecka" dla wsi Kołuda Wielka.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.
Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XX Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danej chwili głosowania.

Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 3.290,00 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 4.250,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 09 lutego 2005r.:
- dochody - 2.898.324,00, co stanowi 11% planu rocznego
- wydatki - 2.627.056,00, co stanowi 9% planu rocznego
Na dzień 09 lutego 2005 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 271.268,00
Zadłużenie na dzień 09 lutego 2005r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 1.029.756,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 1.066.403,00 zł

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu:

na budowę kanalizacji sanitarnej - 72.229,00 zł

modernizację systemu ciepłowniczego 140.436,00 zł zł.

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 827.280,00 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 09.02.2005r. - 11,7% kwoty planowanych dochodów na 2005 rok - 3.136.104,00 zł.
/zał.nr 1 do protokółu/
W dalszej części swojej wypowiedzi burmistrz poinformował, że:

Wydano 8 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:

Układu wykonawczego budżetu na 2005r.

Harmonogramu budżetu na 2005r.

Określenia wzoru wniosku umożliwiającego udostępnienie informacji publicznej na wniosek przez wydziały urzędu Miejskiego w Janikowie.

Przystąpienia do projektu: "Nowe miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Janikowo" realizowanego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, działanie 1.4 Integracja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych.

Przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami wsi Sosnówiec dotyczących ustalenia nazwy wsi Sosnówiec.

Powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania powyżej 60.000 EURO na zadanie: Budowa Hali Sportowo - Widowiskowej i Trybuny Stadionu w Janikowie.

Wprowadzenia "Polityki bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Janikowie"

Instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Janikowie.

Wydano 1 pozwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych ze spożyciem poza miejscem sprzedaży ./zał. Nr 2 do protokółu/
Następnie burmistrz przedstawił informację z wykonania uchwały NR VII-56 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r. w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych
W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r. dokonano umorzeń:

należności z tytułu najmu lokali mieszkalnych na terenie wiejskim w kwocie 2.182,24 zł

wynajem lokali użytkowych na kwotę 1.084,92 zł

wynajem sal w Gimnazjum na kwotę 3.600,00 zł

wynajem sali gimnastycznej na kwotę 142,74 zł

wynajem sali wiejskiej w Kołodziejewie na kwotę 1.233,32 zł

za wywóz nieczystości na kwotę 4.022,13 zł

za rozmowy telefoniczne z aparatu służbowego na kwotę 114,33 zł

abonament za internet dot. m-ca września 2004r. na kwotę 5.440,00 zł
Ponadto podjęto decyzję o przeniesieniu terminu płatności:

sprzedaż ratalna mieszkań - 2.340,74 zł

opłata za czynsz dzierżawy gruntów komunalnych - 372,10 zł

opłata za użytkowanie wieczyste (osoby prawne) 5.000,00 zł
Należności rozłożone na raty za zakupy modemów umożliwiających podłączenie do sieci internet na kwotę 7.350,00 zł
/Załącznik nr 3/
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał do swoich sprawozdań informację, że monitoring, który został zainstalowany w pomieszczeniach Policji w Janikowie zostanie przeniesiony do Urzędu, obsługiwany będzie przez osoby niepełnosprawne.
Przygotowywane są wnioski o przyznanie środków unijnych - na budowę sieci ciepłowniczej, na budowę hali sportowej oraz na budowę ulicy Polnej wraz z kanalizacją. Jeśli chodzi o środki z SPORR to ostateczna decyzja zostanie podjęta na początku marca br.

Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:
1. radna Halina Krzeszewska - ujęcie w planach termomodernizacji budynków mieszkalnych bloków przy ulicy Z. Wilkońskiego 1 i 12 /zał. nr 4/

radny Jerzy Borzymowski :

postawienie placu zabaw w Trlągu,

umożliwienie dojścia do jeziora, aby w pełni móc korzystać z walorów turystyczno - wypoczynkowych w Trlągu,

dokonanie remontu i doposażenie świetlicy wiejskiej w Trlągu,

podłączenie do sieci kanalizacyjnej budynku komunalnego w Trlągu,

oświetlenie i naprawę drogi do tzw. Korytkowa,

uruchomienie większej ilości miejsc prac interwencyjnych, zwłaszcza dla kobiet. /Zał. nr 5/

radny Jan Plewa:

postawienie wiaty przystankowej w okolicy Szkoły Podstawowej w Janikowie przy ulicy Szkolnej,

postawienie placu zabaw dla dzieci z ulicy Cichej. /zał. nr 6/

radny Kazimierz Ruta:

przy wjeździe na ulicę Wilkońskiego stoi znak drogowy pozwalający na wjazd pojazdom o dopuszczalnej ładowności tylko do 2,5 tony, parkują tam autobusy, może należałoby go usunąć,

ponowne wymalowanie pasów na ul. Przemysłowej dla kierujących się do pracy z osiedla do Janikowskich Zakładów Sodowych,

wymalowanie linii ciągłej na ul. Przemysłowej od ul. Wilkońskiego do miejsca, w którym odcinek wymienionej drogi staje się prosty. /zał. nr 7/
Burmistrz Andrzej Brzeziński poprosił o umożliwienie udzielenia odpowiedzi, ponieważ musi wyjść.

Jeśli chodzi o termomodernizację, zaczynają się zebrania wspólnot mieszkaniowych, do podjęcia takiej decyzji potrzebna jest uchwała wspólnoty. Budynki przy ulicy Wilkońskiego 1 i 12 są przewidziane do wykonania termomodernizacji. Jednak w pierwszej kolejności zostaną wykonane remonty budynków przy ulicy Głównej. Precyzyjna odpowiedź zostanie udzielona za około 3 - 4 tygodni.

Plac zabaw w Trlągu zostanie wykonany, oświetlenie tzw. Korytkowa nie jest przewidziane do realizacji,

Wiata przystankowa przy ulicy 1-go Maja zostanie wykonana, plac zabaw przy ulicy Cichej zostanie ustawiony,

Zdjęcie znaku przy ulicy Wilkońskiego ograniczającego tonaż wjeżdżających tam samochodów - można ustawić tablicę: nie dotyczy mieszkańców lub osób posiadających zezwolenie z urzędu,

Pomalowanie linii ciągłej przy ul. Przemysłowej - jest to wniosek zasadny.

Radna Halina Krzeszewska do swojej interpelacji dodała, że wspólnoty mieszkaniowe przy ul. Wilkońskiego 1 i 12 podjęły stosowne uchwały już w 2004r. W pierwszej kolejności powinno się brać pod uwagę stan techniczny budynków, a nie wygląd estetyczny budynków.
Burmistrz dodał, że np. budynek przy ul. Wilkońskiego 1 jest to jeden z najbardziej zadłużonych budynków pod względem nie opłacania czynszu przez lokatorów.

Punkt 7
Przedstawienie sprawozdań z działalności jednostek organizacyjnych Gminy Janikowo za 2004 rok:
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował zebranych, że sprawozdania były szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji. Poprosił o pytania i uwagi. W związku z nie zgłoszeniem pytań i uwag sprawozdania zostały przyjęte pozytywnie przez Radę Miejską w Janikowie

Sprawozdanie z działalności Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie za 2004r. stanowi załącznik nr 8 do protokółu.

Sprawozdanie z działalności Ośrodka Sportu i Rekreacji w Janikowie za 2004r. przedstawił stanowi załącznik nr 9.

Sprawozdanie z działalności Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2004r. stanowi załącznik nr 10.

Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie działania Komisariatu Policji Janikowo za 2004r. stanowi załącznik nr 11 do protokółu.

Punkt 8
Nadanie honorowego obywatelstwa Gminy Janikowo.
Sekretarz Maciej Golz dodał w tym punkcie, że po konsultacjach z Ministerstwem Spraw Zagranicznych, w § 3 uchwały należy dodać zapis, że uchwała wchodzi w życie po zaakceptowaniu przez następcę Tronu Królestwa Arabii Saudyjskiej.
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że rozmawiał z ambasadorem Arabii Saudyjskiej, który wyraził pełną aprobatę dla takiego postępowania, jednakże jest to zupełnie inna kultura i zapytanie o zgodę zainteresowanego jest jak najbardziej na miejscu. Przyjacielski kontakt z Arabią Saudyjską można nawiązać się na długie lata, z korzyścią dla obu stron. Burmistrz powiedział, "że to co chcemy zrobić należy się temu człowiekowi."
Radny Kazimierz Ruta powiedział, że wszystko, co łączy należy popierać.
Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 15 głosach za. /zał. Nr 12/

Punkt 9
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił plan pracy Rady Miejskiej w Janikowie na 2005 rok.
Rada Miejska jednogłośnie przyjęła proponowany plan pracy. /zał. Nr 13/
Zatwierdzenie planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.
Przewodniczący Rady poprosił o przedstawienie planów pracy. Plany pracy kolejno przedstawili:

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Kazimierz Ruta. /zał. nr 14/

Przewodniczący Komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty radny Edward Antczak. /zał Nr 15/

Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju radny Tadeusz Łanucha.
/zał. Nr 16/

Przewodniczący Komisji Rolnej i ochrony Środowiska radny Krzysztof Dzieża. /zał. Nr 17/

Plany komisji zostały zatwierdzone i przyjęte jednogłośnie przez Radę Miejską.

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, zmian w budżecie dokonuje się na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko Pomorskiego Nr WFB.I-3011/I/2005 z dnia 17 stycznia 2005 roku, oraz na podstawie informacji Ministra Finansów z dnia 6 stycznia 2005 roku w sprawie przyznania gminie ostatecznej kwoty subwencji ogólnej na 2005 rok.
Zmiany dotyczą korekty planu dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych
w dziale 852 – Pomoc społeczna, w tym zwiększenia planu dotacji zamykają się kwotą
188 100 PLN natomiast zmniejszenia kwotą 109 700 zł.
Udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych po korekcie Ministerstwa Finansów wynosi 3 176 151 zł, a podatek od nieruchomości osób prawnych według przypisu na 2005 rok zwiększony został o kwotę 54 800 zł.
W wyniku dokonania sprzedaży nieruchomości w miesiącu styczniu oraz na podstawie podjętej decyzji o sprzedaży budynku przepompowni wody, zwiększa się plan dochodów w paragrafie 0770 – wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości o kwotę 200 000 zł, zmniejszenie w tej podziałce klasyfikacji budżetowej w kwocie 50 000 zł dotyczy rezygnacji gminy ze sprzedaży budynku przy ulicy Szkolnej w Janikowie.
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych. Ogółem plan wydatków zmniejsza się o 24 787 złotych, korekty dotyczą wydatków bieżących.
W dziale 600 Transport i łączność zaplanowane zostały środki na wypłatę odszkodowania, za przejęte na mocy ustawy, działki gruntu, które zostały wydzielone pod drogę publiczną w Kołodziejewie.
Na adaptację budynku przy ulicy Sportowej 9A w Janikowie na mieszkania, zwiększa się środki w paragrafie 4270 – zakup usług remontowych o kwotę 89 257 złotych.
Planowany remont samochodu pożarniczego marki Jelcz, który został przekazany przez Komendę Powiatową PSP w Inowrocławiu dla jednostki OSP w Trlągu, zwiększa o 50 000 zł roczny plan usług remontowych.

W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne zaplanowane zostały środki na współfinansowanie programów projektów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych – jest to Program objęty Sektorowym Programem Operacyjnym Rozwoju Zasobów Ludzkich. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych dotyczy obsługi monitoringu w mieście.
W związku ze zmniejszeniem subwencji ogólnej w części oświatowej o kwotę 329 115 zł skorygowane zostały plany wynagrodzeń i pochodnych od płac w szkołach podstawowych oraz w gimnazjum. Do budżetu po stronie wydatków wprowadzone zostały do realizacji środki otrzymane w ramach Programu Socrates Comenius w kwocie 30 671 zł.
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska wprowadza się plan wydatków na oczyszczanie miasta oraz na opłacenie z funduszu bezosobowego dyżurów podczas “Akcji zima”
Na dofinansowanie działalności podmiotów, realizujących zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu, przeznacza się dodatkowo 30 000 zł.
Ujemny bilans zmian budżetowych w kwocie 24 787 zł zarówno po stronie dochodów jak i wydatków, nie zmienia kwoty deficytu gminy.
Wobec nie zgłoszenia uwag Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 15 głosach za. /zał. Nr 18/

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Broniewicach.
Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały był szczegółowo omawiany na komisjach Rady przed poprzednią sesją i nie budził zastrzeżeń, jednak na wniosek burmistrza projekty uchwał dotyczące nadania imion szkołom podstawowym: w Broniewicach i w Janikowie zostały zdjęte z porządku obrad.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do propozycji nadania imienia Janusza Korczaka Szkole Podstawowej w Broniewicach odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami. /załącznik nr 19 do protokółu/

Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Janikowie.
Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że do Rady wpłynął ponowny wniosek z prośbą o nadanie imienia "Ziemi Kujawskiej" Szkole Podstawowej w Janikowie. Dodał, że komisja mogła wystąpić z własnym wnioskiem o nadanie imienia szkole, jeśli była odmiennego zdania, co do wyboru imienia patrona szkoły.
Głos zabrał radny Edward Antczak, który wyjaśnił, że nikt z komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty nie został zaproszony na wspólne spotkanie z przedstawicielami rodziców, społeczności szkolnej i nauczycielami, kiedy był konsultowany wybór patrona dla szkoły.
Następnie głos zabrał radny Kazimierz Ruta, który powiedział, że" ma wrażenie, iż próba nadania imienia szkole jest sztuką dla sztuki". Bo kim jest patron, jest to wzór do naśladowania. Mieszkańcy Janikowa spotykali się pod tablicą upamiętniającą męczeńską śmierć P. Jana Wojciechowskiego. Ziemia Kujawska nie ma nic wspólnego z patronem. Czy chcemy, aby nasza młodzież nie znała historii. Radny dodał, że rozmawiał z wieloma osobami, które były przeciwne nadaniu szkole imienia "Ziemi Kujawskiej".
Przewodniczący Rady podziękował za wypowiedzi stwierdzając, że każdy z radnych ma swoje zdanie i podejmie stosowną decyzję podczas głosowania nad podjęciem uchwały.
Odczytał treść uchwały, następnie przystąpił do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 4 radnych, przeciw było 8 radnych, wstrzymało się od głosowania 3 radnych. Uchwała nie została przyjęta.
Głos zabrał Sekretarz Gminy Maciej Golz wyjaśniając, że imię nadaje organ prowadzący na wniosek rady rodziców, uczniów i grona pedagogicznego.
Przewodniczący Rady powiedział, że wszyscy, którzy byli przeciwni podjęciu uchwały muszą teraz przekonać wnioskodawców do innego imienia.
Ogłoszono 5 minut przerwy.
Obrady wznowiono o godzinie 1710.

Punkt 13
Przyjęcie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Janikowo na 2005r. i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Program przedstawiła Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Pani Ewa Krause . /zał.nr 20 /
Przyjęcie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest niezbędne w celu realizacji zadań własnych Gminy dotyczących ograniczenia bądź zapobiegania konsekwencjom następstw nadużywania alkoholu, prowadzenia działań edukacyjnych i profilaktycznych w tym zakresie, oraz pierwszorzędowej profilaktyki wśród dzieci i młodzieży w zwalczaniu alkoholizmu, narkomanii oraz przeciwdziałaniu agresji i przemocy na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
Pani Krause podziękowała za zaangażowanie radnych i władz, pracowników Urzędu. Dzięki tej współpracy jest możliwa realizacja zadań ujętych w programie.
Ponieważ komisje Rady na swoim posiedzeniu zapoznały się szczegółowo z Programem i nie zgłoszono żadnych uwag, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych .

Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poprosił o naniesienie poprawek w powierzchni lokalu mieszkalnego w § 2 punkcie 2 uchwały - mieszkanie w Trlągu - na 70,21m2.
Wyjaśnił, że Wiesław i Sabina Gabrych wnioskiem swym z dnia 17 stycznia 2005r. wystąpili o zamianę własnego lokalu o pow. 56,20m2 na mieszkanie mniejsze, uzasadniając swą prośbę wysokimi kosztami utrzymania mieszkania, którego powierzchnia przekracza potrzeby wnioskodawców.
Ponieważ w zasobach komunalnych Gminy i Miasta Janikowo znajduje się wolny lokal o powierzchni 35,33 m2, a jednocześnie potrzebne są mieszkania dla rodzin wielodzietnych znajdujących się na liście mieszkaniowej, postanowiono o podjęciu niniejszej uchwały.
Natomiast Janusz i Iwona Kopinscy wystąpili z wnioskiem o zamianę własnego lokalu mieszkalnego o powierzchni 22,89 m2 , składającego się z jednego pokoju i kuchni zamieszkałego przez 5-cio osobową rodzinę.
Ponieważ w zasobie komunalnym Gminy i Miasta Janikowo znajduje się mieszkanie w Trlągu o powierzchni 70,21 m 2 postanowiono umożliwić zamianę lokali w celu poprawy warunków bytowych rodziny z jednoczesnym zabezpieczeniem majątkowym gminy w formie zapisu hipotecznego.
Pan Kopinski będzie obsługiwał kotłownię w budynku w Trlągu.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania. /zał. Nr 21/

Punkt 15
Sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym działek gruntowych przeznaczonych na cele mieszkalne z usługami , produkcją i rzemiosłem nieuciążliwym.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poprosił o dopisanie do uzasadnienia uchwały słów:" Dojazd do działek 2/8 i 2/9 położonych w sąsiedztwie sprzedanej nieruchomości zostanie zapewniony przez służebność przejazdu i przechodu zapisanej w Księdze Wieczystej".
Dodał, że nieruchomość stanowi własność gminy Janikowo. Sprzedaż działki zabudowanej podyktowana jest zagospodarowaniem, gdyż cała nieruchomość na cel jaki była wykorzystywana stała się zbędna.
Zbycie nieruchomości z zabudową przy wykorzystaniu jej części na cele usług zostaje ograniczona dla prowadzenia usług, produkcji i rzemiosła nieuciążliwego.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami. /załącznik nr 22 /

Punkt 16
Ustalenie nazwy miejscowości Sosnówiec i ustalenie określenia "wieś sołecka" dla wsi Kołuda Wielka.
W punkcie tym z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że co pewien czas są robione weryfikacje urzędowego wykazu nazw miejscowości i dlatego po stwierdzeniu różnicy w zapisie wsi Sosnowiec występującej w Wykazie urzędowych nazw miejscowości w Polsce, wprowadzonym w życie zarządzeniem Nr 15 Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i ochrony Środowiska z dnia 10 lipca 1980r. w sprawie ustalenia wykazu miejscowości z Polsce Rzeczypospolitej Ludowej Dz.U. MAGTOiŚ Nr 4, poz. 9 ze zmianami, a powszechnie używaną nazwą Sosnówiec - występującą w dokumentach mieszkańców, nazewnictwie drogowym, działek w systemie geodezji i kartografii i innych oficjalnych rejestrach, Burmistrz Gminy i Miasta Janikowo postanowił wszcząć postępowanie w sprawie wniosku o ustalenie nazwy tej miejscowości.
W ramach tego postępowania wydano zarządzenie w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami wsi Sosnówiec.
W trakcie zebrania wiejskiego z udziałem mieszkańców 100% zebranych opowiedziało się za wnioskiem o zmianę oficjalnej nazwy na powszechnie używaną "Sosnówiec".
Natomiast w sprawie określenia nazwy wsi Kołuda Wielka jako wsi sołeckiej zachodzi konieczność dostosowania oficjalnego nazewnictwa do istniejącej sytuacji wynikającej z rozwoju wsi, która z niewielkiej osady stała się wsią sołecką (od lat 50-tych XX wieku)

Podjęte uchwały Rady Miejskiej, zgodnie z zapisami art. 8 ust. 4 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 2003r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektach fizjograficznych zostanie przedłożona do zaopiniowana przez Starostę Powiatu Inowrocławskiego, na terenie którego położone są miejscowości.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 23/

Punkt 17,18,19
Odpowiedzi na interpelacje zostały udzielone w punkcie 6.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował zebranych, że przed sesję o głos poprosił redaktor Głosu Janikowa - gazety samorządowej - Pan Janusz Brodziński.
Udzielono głosu Panu Brodzińskiemu, który powiedział, że został opublikowany ostatni egzemplarz Głosu Janikowa. Pismo ukazywało się przez okres pięciu lat. Przedstawiało informacje z niepełnych 2 kadencji działania władzy samorządowej. Było to typowo informacyjne pismo. Nie przynosiło dochodów, bo jego wydawanie nie było nastawione na zyski. Redaktor dodał, że miesięcznik ten jest i będzie trwałym świadectwem 5-cio letniej historii Gminy, zwłaszcza w oczach młodego pokolenia. Był to okres nowych doświadczeń dziennikarskich, który poszerzył zasób wiedzy o tych rejonach. Redaktor wysoko sobie cenił życzliwość władz janikowskich, osób z którymi współpracował. Podziękował za lata współpracy. Podziękował Burmistrzowi , z-cy burmistrza, Pani skarbnik, sekretarzowi, radnym. Osobne podziękowania Pan Brodziński skierował do sołtysów, którzy informowali go o swoich działaniach w terenie. Słowa podziękowania skierował również do dyrektorów szkół, pracowników urzędu, innych środowisk. Osobne podziękowania skierował do P. B.Smolik za przygotowywane materiały. Powiedział, że dziennikarzem nie przestaje się być, będzie bywał na sesjach i innych imprezach, będzie nadal pisać.
Przewodniczący Rady podziękował za wystąpienie i wspólne lata pracy.

O głos poprosiła również P. Ewa Krause, pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych.
Udzielono głosu P. Pełnomocnik, która wyjaśniła, że jeśli chodzi o zadanie komisji dotyczące kontroli zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, jest to bardzo trudne. Muszą być monity, jeśli będzie ich wiele, to dopiero wtedy można podjąć jakieś działania. Musi zostać zgromadzona odpowiednia dokumentacja, w której będzie wynikało, że podmiot gospodarczy posiadający zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wyraźne narusza zapisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości.
Następnie kolejno głos zabrali.

Radny Krzysztof Dzieża w imieniu Rady Sołeckiej Dobieszewic podziękował za remont sali wiejskiej w Dobieszewicach i panu Przewodniczącemu Rady za otwarcie sali.
2. Radna Halina Krzeszewska:

Co z połączeniem autobusowym na cmentarz,

Czy jest możliwość korzystania z sal gimnastycznych przez dorosłych i młodzież,

Czy będą wystawiane faktury za korzystanie z internetu, w związku z możliwością odliczenia od podatku.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że w sprawie dojazdu na cmentarz było wystosowane pismo do przewoźników, odpowiedział tylko 1, ale musiałby to być kurs połączony, np. do Pakości.
Jeśli chodzi o korzystanie z sal gimnastycznych, w tej sprawie należy się bezpośrednio kontaktować z dyrektorami szkół, ale nie jest to sprawa prosta, ponieważ i dorośli i młodzież musi na takich zajęciach przebywać z instruktorami, być pod opieką.
Faktury za internet są wystawiane na życzenie, było informacja w tej sprawie.
3. Radny Edward Morawski:
Skorzystał z obecności radnego powiatu P. Bogdana Parady i poprosił o interwencję w sprawie remontu dróg powiatowych.
Pan Bogdan Parada wyjaśnił, że jest to wola samorządów, które drogi są wspólnie remontowane z powiatem. W zarządzie Powiatu jest 3 radnych z Janikowa, mamy na uwadze drogi z naszego rejonu.
Z-ca burmistrza Jacek Duma dodał, ze gmina co roku przy pomocy pracowników z prac interwencyjnych utrzymuje czystość na drogach powiatowych.
Remontu również wymaga droga Trląg - Kołodziejewo w stronę Mogilna.

4. Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poprosił o remont drogi kierunek Janikowo - Inowrocław - tzw. Lipinka w kierunku na Kołudę Wielką.

5.Radny Krzysztof Dzieża - droga w kierunku Broniewice - Pakość, przeszkadzają wystające gałęzie.
Jacek Duma wyjaśnił, że jest to droga wojewódzka.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1800 zakończył XXI Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                         Przewodniczący
Barbara Smolik                                               Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                          Maciej Krzyżański



Wytworzył: Barbara Smolik (25 kwietnia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (25 kwietnia 2005, 13:41:50)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2630

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23