Uchwała NR XIII/111/1999 UCHWAŁANRXIII/111/1999
RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE
z dnia 30 grudnia 1999 roku.
W sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadania będącego przedmiotem dotacji.
Na podstawie art. 118 ust.3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 155, poz. 1014 z późn. zmianami).
RADA MIEJSKA
Uchwala, co następuje:
§ 1.
Kwoty dotacji na finansowanie celów publicznych związanych z realizacją zadań Miasta i Gminy w Janikowie określone są na dany rok w uchwale budżetowej miasta i gminy.
§ 2.
Dotacja może być udzielona podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, którym zostały powierzone zadania należące do samorządu terytorialnego.
§ 3.
-
Dotacja może być przyznana na wniosek podmiotu ubiegającego się o dotację.
-
Wniosek o przyznanie dotacji na realizację określonego zadania winien zawierać w szczególności:
1. oznaczenie podmiotu ubiegającego się o dotację, w tym:
-
nazwę podmiotu,
-
siedzibę i adres korespondencyjny,
-
osobę odpowiedzialną za obsługę zadania będącego przedmiotem dotacji,
-
informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych wskazujących na możliwość wykonania zadania.
-
określenie zadania będącego przedmiotem dotacji bądź grupy zadań, w tym:
-
nazwę i szczegółowy zakres rzeczowy zadania,
-
termin realizacji, kalkulację przewidywanych całkowitych kosztów realizacji zadania,
-
wysokość oczekiwanego dofinansowania z budżetu miasta z określeniem jego przeznaczenia.
§ 4.
Wnioski o przyznanie dotacji składa się w sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie.
§ 5.
-
Przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego, w myśl zapisu art. 25 ustawy o finansach publicznych uwzględnia się w szczególności:
-
kwotę dotacji określoną w uchwale budżetowej na dany cel,
-
możliwości wykonania zadania przez wnioskodawcę,
-
ocenę wykonania przez wnioskodawcę zadań zleconych przez Miasto w okresie poprzednim, w szczególności pod względem rzetelności i terminowości ich realizacji.
§ 6.
-
Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej z Zarządem Miasta, która powinna określać w szczególności:
-
oznaczenie stron,
-
zakres rzeczowy, termin realizacji zadania zleconego,
-
określenie czasu, na jaki umowa została zawarta,
-
zobowiązanie zleceniobiorcy /podmiotu dotowanego/ do prowadzenia dokumentacji wg wymagań zleceniodawcy /dotującego/ w sposób umożliwiający ocenę realizacji zadania pod względem rzeczowym i finansowym,
-
zobowiązanie się zleceniobiorcy do podania się kontroli zleceniodawcy w zakresie objętym umową,
-
określenie wysokości dotacji, sposobu i terminu jej przekazywania,
-
zasady rozliczeń otrzymanej dotacji,
-
warunki ewentualnego rozwiązania umowy,
-
sankcje z tytułu nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na inne cele niż określone w umowie, a w szczególności,
-
termin usunięcia uchybień,
-
szczegółowe zasady zwrotu dotacji wraz z odsetkami, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem lub pobrana w nadmiernej wysokości.
§ 7.
Umowę zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż okres jednego roku budżetowego.
§ 8.
-
Dotacja przyznawana na realizację zadania zleconego przez Miasto na podstawie umowy może być jednorazowa lub świadczeniem o charakterze stałym z zastrzeżeniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz ustawy o finansach publicznych.
-
Dotacja jest przekazywana w formie:
-
refundacji poniesionych i udokumentowanych wydatków,
-
zaliczek wypłacanych w formie transz, przy spełnieniu obowiązku rozliczenia zaliczki uprzednio udzielonej przed uruchomieniem środków przewidzianych do realizacji w ramach kolejnej zaliczki,
§ 9.
-
Podmiot dotowany nie może wykorzystać dotacji na inne cele niż określone w umowie.
-
Podmiot zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji i prowadzenia ewidencji umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
§ 10.
-
Podmiot, który otrzymał dotację jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania Zarządowi Gminy i Miasta rocznej informacji o przebiegu realizacji i finansowania zadania w terminie do 10 – go stycznia roku następnego po roku budżetowym, w którym otrzymał dotację.
-
Informacja roczna winna zawierać:
-
rozliczenie kwoty otrzymanej w ramach udzielonej dotacji na realizację zadania:
-
osiągnięte cele
-
podmiot dotowany do informacji załącza:
-
zestawienie dowodów księgowych potwierdzających prawidłowe wykorzystanie przekazanych środków finansowych z załączonymi kopiami rachunków i faktur.
§ 11.
Wykonanie uchwały zleca się Zarządowi Gminy i Miasta Janikowo.
§ 12.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2000 roku i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie.
UZASADNIENIE
Wprowadzona aktualizacja zapisów art. 118 ustawy o finansach publicznych (DZ.U. Nr 155/98 poz. 1014) ustawą zmieniającą ustawę o finansach publicznych (DZ.U. Nr 49/99 poz. 485) obliguje organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego do określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania w drodze uchwały.
Przewodniczący Zarządu
Gminy i Miasta w Janikowie
Andrzej Brzeziński
|