Uchwała NR XXVIII/247/2001 UCHWAŁA NR XXVIII247/2001
RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE
z dnia 16 listopada 2001 roku.
W sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Janikowie
Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 1996r. nr 13 poz. 74 ze zmianami).
RADA MIEJSKA
Uchwala, co następuje:
§ 1.
Uchwala się Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Janikowie, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta w Janikowie.
§3.
Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Opublikowano w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29-05-2002 Nr 47
Załącznik nr 1 do uchwały
Rady miejskiej w Janikowie
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO W JANIKOWIE
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
Zadania gminy wykonywane są przy pomocy Urzędu Miejskiego w Janikowie.
§ 2
Siedzibą Urzędu Miejskiego jest miasto Janikowo.
§ 3
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
-
gminie – należy przez to rozumieć Gminę i Miasto Janikowo;
-
radzie lub zarządzie – należy przez to rozumieć odpowiednio: Radę Miejską w Janikowie oraz Zarząd Gminy w Janikowie;
-
urzędzie należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Janikowie;
-
burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy i Miasta w Janikowie;
-
z-cy burmistrza – należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Gminy i Miasta w Janikowie;
-
kierownikach referatów – należy przez to rozumieć kierowników poszczególnych referatów a także Skarbnika Gminy i Sekretarza Gminy.
§ 4
Urząd działa na podstawie:
-
ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym;
-
ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych;
-
Statutu Gminy i Miasta Janikowo;
-
innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
ROZDZIAŁ II
STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU
§ 5
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
-
referat organizacyjny,
-
referat spraw obywatelskich i mieszkaniowych,
-
referat inwestycyjno – techniczny,
-
referat finansowy,
-
referat kadr i płac,
-
samodzielne stanowisko ds. obrony cywilnej.
§ 6
Zarządzanie oraz nadzór nad poszczególnymi referatami sprawują bezpośrednio kierownicy referatów.
ROZDZIAŁ III
UPRAWNIENIA I OBOWIĄZKI BURMISTRZA, ZASTĘPCY BURMISTRZA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY.
PODROZDZIAŁ I
Uprawnienia i obowiązki Burmistrza.
§ 7
Do uprawnień i obowiązków Burmistrza należy w szczególności:
-
sprawowanie funkcji kierownika zakładu pracy w rozumieniu kodeksu pracy,
-
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad kierownikami poszczególnych referatów,
-
udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
-
reprezentowanie gminy na zewnątrz.
PODROZDZIAŁ II
Uprawnienia i obowiązki Zastępcy Burmistrza.
§ 8
Do uprawnień i obowiązków Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
-
wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,
-
zastępowanie Burmistrza w razie jego nieobecności lub niemożności wykonywania przez niego swoich kompetencji,
-
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością referatu spraw obywatelskich i mieszkaniowych.
PODROZDZIAŁ III
Uprawnienia i obowiązki Sekretarza Gminy.
§ 9
Do uprawnień i obowiązków Sekretarza Gminy należy w szczególności:
-
sprawowanie nadzoru nad strukturą organizacyjną Urzędu,
-
dbałość o zapewnienie techniczno – organizacyjnych środków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Urzędu,
-
prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
-
kierowanie bezpośrednio pracą referatu organizacyjnego,
-
przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu oraz Rady,
-
organizowanie biblioteki Urzędu, w szczególności uaktualnianie zbiorów aktów normatywnych,
-
nadzorowanie kompletowania i przechowywania dokumentacji z prac Rady i Zarządu,
-
prowadzenie archiwum zakładowego.
PODROZDZIAŁ IV
Uprawnienia i obowiązki Skarbnika Gminy.
§ 10
Do uprawnień i obowiązków Skarbnika Gminy należy w szczególności:
-
przedstawianie Zarządowi propozycji projektu budżetu Gminy,
-
realizacja i nadzorowanie wykonania budżetu Gminy, a także bieżące informowanie Zarządu o stanie jego realizacji i wnioskowanie zmian w budżecie,
-
kierowanie bezpośrednio referatem finansowym,
-
sporządzanie okresowych sprawozdań z wykonania budżetu,
-
dokonywanie kontroli finansowej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy,
-
czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowo – księgowej,
-
sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem uchwał Rady Miejskiej dotyczących budżetu Gminy.
ROZDZIAŁ IV
ZADANIA I KOMPETENCJE KIEROWNIKÓW
REFERATÓW URZĘDU
PODROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne.
§ 11
Do zadań ogólnych kierowników referatów należy w szczególności:
-
znajomość i ciągłe aktualizowanie przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, prawa administracyjnego, przepisów gminnych i innych przepisów związanych z wykonywaniem zadań przez dany referat,
-
przygotowywanie materiałów związanych z zakresem pracy referatu na zlecenie Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika Gminy,
-
sprawowanie nadzoru nad racjonalnym wydawaniem środków finansowych w zakresie spraw powierzonych danemu referatowi zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
-
opracowywanie projektów uchwał oraz wykonywanie uchwał organów Gminy,
-
przekazywanie Skarbnikowi Gminy kopii zawartych umów,
-
sprawowanie nadzoru nad referatem w zakresie przestrzegania przepisów związanych z ochroną danych osobowych, ochroną informacji niejawnych i realizacją zadań obrony cywilnej,
-
przygotowywanie okresowych informacji i sprawozdań w zakresie spraw objętych działalnością referatów oraz przygotowywanie odpowiedzi na skargi, wnioski i interpelacje.
PODROZDZIAŁ II
Zadania referatu organizacyjnego.
§ 12
Do zadań referatu organizacyjnego należy w szczególności:
-
obsługa organów Gminy i Komisji Rady,
-
udostępnianie przepisów prawnych zgromadzonych w Urzędzie,
-
prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów, korespondencji i archiwum Urzędu,
-
udzielanie informacji osobom zainteresowanym o działalności Urzędu a także postępowaniu odwoławczym i skargowym.
PODROZDZIAŁ III
Referat spraw obywatelskich i mieszkaniowych.
§ 13
Do zadań referatu spraw obywatelskich i mieszkaniowych należy w szczególności:
-
prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencją ludności, dokumentami tożsamości i aktami stanu cywilnego,
-
prowadzenie całości spraw związanych z obowiązkiem służby wojskowej,
-
prowadzenie całokształtu spraw związanych z umowami najmu lokali mieszkalnych i dodatkami mieszkaniowymi,
-
prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej.
PODROZDZIAŁ IV
Referat inwestycyjno – techniczny.
§ 14
Do zadań referatu inwestycyjno – technicznego należy w szczególności:
-
prowadzenie spraw z zakresu:
-
zagospodarowania przestrzennego,
-
gospodarki gruntami i nieruchomościami,
-
prawa budowlanego,
-
prowadzenie spraw z zakresu gospodarki komunalnej,
-
prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad stanem technicznym budynków będących własnością komunalną,
-
prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska,
-
prowadzenie spraw związanych z drogami publicznymi,
-
prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i numerów porządkowych nieruchomości,
-
prowadzenie całokształtu prac z zakresu rolnictwa i leśnictwa,
-
nadzór nad prowadzonymi inwestycjami gminnymi w zakresie przygotowania, realizacji i rozliczenia inwestycji,
-
prowadzenie spraw związanych z opieką nad miejscami pamięci narodowej,
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
PODROZDZIAŁ V
Referat finansowy.
§ 15
Do zadań referatu finansowego należy w szczególności:
-
prowadzenie spraw dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz kontrola w tym zakresie,
-
sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
-
bieżące analizowanie realizacji budżetu,
-
wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
-
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Urzędami i Izbami Skarbowymi.
PODROZDZIAŁ VI
Referat kadr i płac.
§ 16
Do zadań referatu kadr i płac należy w szczególności:
-
prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu,
-
zapewnienie przestrzegania przepisów prawa pracy i przepisów bhp,
-
sporządzanie list płac,
-
realizacja zadań wynikających z przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych,
-
prowadzenie spraw z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych i funduszu socjalnego,
-
wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy.
ROZDZIAŁ V
ZADANIA I KOMPETENCJE SAMODZIELNEGO STANOWISKA DS. OBRONY CYWILNEJ.
§ 17
Do zadań i kompetencji samodzielnego stanowiska ds. obrony cywilnej należy w szczególności:
-
prowadzenie całokształtu zadań z zakresu obrony cywilnej,
-
prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową,
-
nadzór nad systemem informatycznym i zabezpieczenie dostępu do pomieszczeń w budynku Urzędu zgodnie z postanowieniami ustawy o ochronie informacji niejawnych.
ROZDZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 18
Niniejszy regulamin wchodzi w życie jako załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 16 listopada 2001 roku.
|