BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Uchwały > Uchwały Rady > Rok 2001 > Uchwała NR XXVIII/247/2001
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Uchwała NR XXVIII/247/2001

UCHWAŁA NR XXVIII247/2001


RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE

z dnia 16 listopada 2001 roku.



W sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Janikowie




Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 1996r. nr 13 poz. 74 ze zmianami).




RADA MIEJSKA

Uchwala, co następuje:


§ 1.


Uchwala się Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Janikowie, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.



§ 2.


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta w Janikowie.



§3.


Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.


Opublikowano w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia
29-05-2002 Nr 47
















Załącznik nr 1 do uchwały

Rady miejskiej w Janikowie



REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU MIEJSKIEGO W JANIKOWIE



ROZDZIAŁ I



POSTANOWIENIA OGÓLNE


§1


Zadania gminy wykonywane są przy pomocy Urzędu Miejskiego w Janikowie.


§ 2


Siedzibą Urzędu Miejskiego jest miasto Janikowo.


§ 3


Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

  1. gminie – należy przez to rozumieć Gminę i Miasto Janikowo;

  2. radzie lub zarządzie – należy przez to rozumieć odpowiednio: Radę Miejską w Janikowie oraz Zarząd Gminy w Janikowie;

  3. urzędzie należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Janikowie;

  4. burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy i Miasta w Janikowie;

  5. z-cy burmistrza – należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Gminy i Miasta w Janikowie;

  6. kierownikach referatów – należy przez to rozumieć kierowników poszczególnych referatów a także Skarbnika Gminy i Sekretarza Gminy.



§ 4


Urząd działa na podstawie:

  1. ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym;

  2. ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych;

  3. Statutu Gminy i Miasta Janikowo;

  4. innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.




ROZDZIAŁ II


STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU


§ 5


W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

  1. referat organizacyjny,

  2. referat spraw obywatelskich i mieszkaniowych,

  3. referat inwestycyjno – techniczny,

  4. referat finansowy,

  5. referat kadr i płac,

  6. samodzielne stanowisko ds. obrony cywilnej.



§ 6


Zarządzanie oraz nadzór nad poszczególnymi referatami sprawują bezpośrednio kierownicy referatów.



ROZDZIAŁ III



UPRAWNIENIA I OBOWIĄZKI BURMISTRZA, ZASTĘPCY BURMISTRZA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY.



PODROZDZIAŁ I

Uprawnienia i obowiązki Burmistrza.


§ 7


Do uprawnień i obowiązków Burmistrza należy w szczególności:

  1. sprawowanie funkcji kierownika zakładu pracy w rozumieniu kodeksu pracy,

  2. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad kierownikami poszczególnych referatów,

  3. udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,

  4. reprezentowanie gminy na zewnątrz.



PODROZDZIAŁ II

Uprawnienia i obowiązki Zastępcy Burmistrza.



§ 8


Do uprawnień i obowiązków Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:

  1. wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,

  2. zastępowanie Burmistrza w razie jego nieobecności lub niemożności wykonywania przez niego swoich kompetencji,

  3. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością referatu spraw obywatelskich i mieszkaniowych.




PODROZDZIAŁ III

Uprawnienia i obowiązki Sekretarza Gminy.



§ 9


Do uprawnień i obowiązków Sekretarza Gminy należy w szczególności:

  1. sprawowanie nadzoru nad strukturą organizacyjną Urzędu,

  2. dbałość o zapewnienie techniczno – organizacyjnych środków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Urzędu,

  3. prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie,

  4. kierowanie bezpośrednio pracą referatu organizacyjnego,

  5. przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu oraz Rady,

  6. organizowanie biblioteki Urzędu, w szczególności uaktualnianie zbiorów aktów normatywnych,

  7. nadzorowanie kompletowania i przechowywania dokumentacji z prac Rady i Zarządu,

  8. prowadzenie archiwum zakładowego.




PODROZDZIAŁ IV

Uprawnienia i obowiązki Skarbnika Gminy.



§ 10


Do uprawnień i obowiązków Skarbnika Gminy należy w szczególności:

  1. przedstawianie Zarządowi propozycji projektu budżetu Gminy,

  2. realizacja i nadzorowanie wykonania budżetu Gminy, a także bieżące informowanie Zarządu o stanie jego realizacji i wnioskowanie zmian w budżecie,

  3. kierowanie bezpośrednio referatem finansowym,

  4. sporządzanie okresowych sprawozdań z wykonania budżetu,

  5. dokonywanie kontroli finansowej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy,

  6. czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowo – księgowej,

  7. sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem uchwał Rady Miejskiej dotyczących budżetu Gminy.



ROZDZIAŁ IV



ZADANIA I KOMPETENCJE KIEROWNIKÓW

REFERATÓW URZĘDU



PODROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne.


§ 11


Do zadań ogólnych kierowników referatów należy w szczególności:

  1. znajomość i ciągłe aktualizowanie przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, prawa administracyjnego, przepisów gminnych i innych przepisów związanych z wykonywaniem zadań przez dany referat,

  2. przygotowywanie materiałów związanych z zakresem pracy referatu na zlecenie Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika Gminy,

  3. sprawowanie nadzoru nad racjonalnym wydawaniem środków finansowych w zakresie spraw powierzonych danemu referatowi zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,

  4. opracowywanie projektów uchwał oraz wykonywanie uchwał organów Gminy,

  5. przekazywanie Skarbnikowi Gminy kopii zawartych umów,

  6. sprawowanie nadzoru nad referatem w zakresie przestrzegania przepisów związanych z ochroną danych osobowych, ochroną informacji niejawnych i realizacją zadań obrony cywilnej,

  7. przygotowywanie okresowych informacji i sprawozdań w zakresie spraw objętych działalnością referatów oraz przygotowywanie odpowiedzi na skargi, wnioski i interpelacje.



PODROZDZIAŁ II

Zadania referatu organizacyjnego.



§ 12


Do zadań referatu organizacyjnego należy w szczególności:

  1. obsługa organów Gminy i Komisji Rady,

  2. udostępnianie przepisów prawnych zgromadzonych w Urzędzie,

  3. prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów, korespondencji i archiwum Urzędu,

  4. udzielanie informacji osobom zainteresowanym o działalności Urzędu a także postępowaniu odwoławczym i skargowym.




PODROZDZIAŁ III

Referat spraw obywatelskich i mieszkaniowych.



§ 13


Do zadań referatu spraw obywatelskich i mieszkaniowych należy w szczególności:

  1. prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencją ludności, dokumentami tożsamości i aktami stanu cywilnego,

  2. prowadzenie całości spraw związanych z obowiązkiem służby wojskowej,

  3. prowadzenie całokształtu spraw związanych z umowami najmu lokali mieszkalnych i dodatkami mieszkaniowymi,

  4. prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej.



PODROZDZIAŁ IV

Referat inwestycyjno – techniczny.


§ 14


Do zadań referatu inwestycyjno – technicznego należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw z zakresu:

  1. zagospodarowania przestrzennego,

  2. gospodarki gruntami i nieruchomościami,

  3. prawa budowlanego,

  1. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki komunalnej,

  2. prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad stanem technicznym budynków będących własnością komunalną,

  3. prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska,

  4. prowadzenie spraw związanych z drogami publicznymi,

  5. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i numerów porządkowych nieruchomości,

  6. prowadzenie całokształtu prac z zakresu rolnictwa i leśnictwa,

  7. nadzór nad prowadzonymi inwestycjami gminnymi w zakresie przygotowania, realizacji i rozliczenia inwestycji,

  8. prowadzenie spraw związanych z opieką nad miejscami pamięci narodowej,

  9. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,




PODROZDZIAŁ V

Referat finansowy.


§ 15


Do zadań referatu finansowego należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz kontrola w tym zakresie,

  2. sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,

  3. bieżące analizowanie realizacji budżetu,

  4. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,

  5. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Urzędami i Izbami Skarbowymi.




PODROZDZIAŁ VI

Referat kadr i płac.


§ 16


Do zadań referatu kadr i płac należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu,

  2. zapewnienie przestrzegania przepisów prawa pracy i przepisów bhp,

  3. sporządzanie list płac,

  4. realizacja zadań wynikających z przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych,

  5. prowadzenie spraw z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych i funduszu socjalnego,

  6. wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy.




ROZDZIAŁ V


ZADANIA I KOMPETENCJE SAMODZIELNEGO STANOWISKA DS. OBRONY CYWILNEJ.



§ 17


Do zadań i kompetencji samodzielnego stanowiska ds. obrony cywilnej należy w szczególności:

  1. prowadzenie całokształtu zadań z zakresu obrony cywilnej,

  2. prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową,

  3. nadzór nad systemem informatycznym i zabezpieczenie dostępu do pomieszczeń w budynku Urzędu zgodnie z postanowieniami ustawy o ochronie informacji niejawnych.




ROZDZIAŁ VI


POSTANOWIENIA KOŃCOWE



§ 18


Niniejszy regulamin wchodzi w życie jako załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 16 listopada 2001 roku.





Wytworzył: Przemysław Czerwiński (9 maja 2003)
Opublikował: Przemysław Czerwiński (9 maja 2003, 09:12:23)

Ostatnia zmiana: Tomasz Zaremba (10 maja 2004, 07:48:21)
Zmieniono: Data publikacji w Dzienniku Urzędowym

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 940

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23