Uchwała NrXIV-84/2004 UCHWAŁA NR XIV - 84/2004 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 27 lutego 2004 roku w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / tekst jednolity Dz.U. Nr 142 poz.1591 z 2001 r z późn. zm./ oraz art.109 ust.1 i art. 111 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych / tekst jednolity Dz.U. z 2003 roku Nr 15 poz.148/.
RADA MIEJSKA uchwala co następuje : W uchwale Nr XIII-82/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia 2003 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2004 rok I.1.w § 1 wyrazy “dochody budżetu gminy i miasta wysokości: 24 949 462 PLN zastępuje się wyrazami “ dochody budżetu gminy i miasta w wysokości 25 094 133 PLN” Podział dochodów w nowej wersji jest następujący :
Dochody z podatków i opłat – 8 427 345 PLN Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - 3 908 771 PLN Dochody z majątku gminy –3 825 324 PLN Pozostałe dochody własne – 1 133 540 PLN Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych – 1 119 837 PLN.
Subwencje ogólne z budżetu państwa dla gmin – 6 621 879 PLN Środki pozyskane z innych źródeł (PAOW) - 55 437 PLN Dotacje na zadania realizowane w drodze porozumień z organami administracji rządowej – 2 000 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1 2. w § 2 wyrazy “wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 29 520 196 PLN zastępuje się wyrazami“ wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 29 664 867 PLN “ Podział wydatków w nowej wersji jest następujący : 1.Wydatki bieżące w kwocie 21 801 315 PLN w tym: - wynagrodzenia wraz z pochodnymi 11 499 105 PLN - dotacje przekazane przez samorząd 544 000 PLN - obsługa długu publicznego 474 389 PLN - pozostałe 9 283 821 PLN 2. Wydatki majątkowe w kwocie – 7 863 552 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2 II.W § 3 plan dochodów i wydatków na zadania zlecone po zmianach, stanowi kwotę 1 119 837 PLN Szczegółowe zmiany zawierają załączniki Nr 3 i 4
III. Wyodrębnia się dochody i wydatki w zakresie realizacji zdań w drodze porozumienia z organami administracji rządowej w kwocie 2 000 PLN Szczegółowe zmiany zawierają załączniki Nr 5 i 6 IV.W § 6 kwota wydatków na dotacje w celu realizacji zadań na podstawie porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego po zmianach wynosi 107 000 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 7 V. W § 9 wyrazy “Wydatki na realizację zadań inwestycyjnych zostały zaplanowane na kwotę 7 628 012 PLN “ zastępuje się wyrazami “Wydatki na realizację zadań inwestycyjnych zostały zaplanowane na kwotę 7 863 552 PLN” Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 8 VI. W § 12 kwota dochodów budżetu państwa, związanych z realizacją zadań zleconych, po zmianach wynosi 58 500 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 9 Deficyt w kwocie 4 570 734 PLN nie ulega zmianie - będzie w całości sfinansowany w ramach pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu oraz za pomocą kredytu długoterminowego zaciągniętego w banku komercyjnym.
VII. Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta. VIII. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. ============================================== UZASADNIENIE Zmian w budżecie dokonuję na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego Nr WFB.I-3011/53/2003 z dnia 10 września 2003 r Zmiany dotyczą zwiększenia planu dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych w dziale 853 – OPIEKA SPOŁECZNA o kwotę 516,00 PLN oraz w dziale 900 – Gospodarka komunalna o kwotę 19 454,00 PLN W oparciu o zawiadomienia Ministra Finansów: Nr ST5-4820-25g/2003 z dnia 28 sierpnia 2003 r., Nr ST5-4820-34g/2003 z dnia 12 września 2003 roku dokonuję zwiększenia subwencji ogólnej w części oświatowej na kwotę 17 400,00 PLN Ponadto wprowadza się korekty z tytułu ponadplanowych dochodów:
w dziale 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA zwiększa się plan wpływów z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, w dziale 020 LEŚNICTWO zwiększa się plan wpływów z tytułu sprzedaży drewna, w dziale 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK... zmniejsza się plan wpływu z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat i zwiększa plan w podatku leśnym od osób prawnych, plan opłaty produktowej i wpływów za zezwolenia na sprzedaż alkoholu. W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych. Ogółem plan wydatków zwiększa się o 1 537 260 PLN a zmniejszenia stanowią kwotę 1 449 660 PLN . Korekty dotyczą zarówno wydatków bieżących jak i majątkowych. Wydatki majątkowe zwiększone zostały o 613 291 PLN w tym zabezpieczono dodatkowe środki na następujące zadania inwestycyjne:
budowa wodociągu – 150 000 PLN, termomodernizacja budynków mieszkalnych – 422 932 PLN, zakup nieruchomości gruntowej – 4 000 PLN, budowa sieci kanalizacji – 215 359 PLN, budowa nowych punktów świetlnych – 18 000 PLN W związku z rezygnacją z realizacji w roku bieżącym z niektórych zadań inwestycyjnych, między innymi z budowy zadaszenia nad stadionem, budowy nowych ulic, modernizacji ogrzewania w Kołudzie Wielkiej, dokonuje się zmniejszenia planu ustalonego na rok budżetowy o kwotę 197 000 PLN. Po przeanalizowaniu stopnia realizacji wydatków bieżących dokonano w wielu podziałkach klasyfikacji budżetowej zmniejszenia kwot planowanych. Zmiany w wydatkach rzeczowych są również wynikiem wprowadzenia ograniczenia wydatków do niezbędnych na podstawie Zarządzenia z dnia 3 lipca 2003 roku. W działach 710, 750, 754 i 854 korekta planu wydatków jest wynikiem rezygnacji z wykonania zadań, przede wszystkim w zakresie remontów. Zadania te nie należały do priorytetowych w roku bieżącym i zostaną wpisane do planu finansowego na rok 2004. W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejszony jest plan wydatków na oczyszczanie miasta oraz na utrzymanie zieleni, ponieważ wiele prac pielęgnacyjnych i porządkowych wykonali pracownicy zatrudnieni w ramach umów o prace interwencyjne i roboty publiczne. W niektórych podziałkach klasyfikacji budżetowej dokonuję przeniesienia pomiędzy paragrafami, aby zapewnić dostateczną ilość środków finansowych na realizację zadań w ostatnim kwartale bieżącego roku. Dodatni bilans zmian budżetowych stanowi kwota 87 600 PLN zarówno po stronie dochodów jak i wydatków, co powoduje, że deficyt gminy w kwocie 4 580 000 PLN pozostaje bez zmian. W związku z korektą w planie wydatków majątkowych uległ zmianie załącznik Nr 15 dotyczący ustalenia limitu wydatków w planie wieloletnim inwestycji gminnych.
|
Wytworzył: Barbara Smolik (10 listopada 2004)
Opublikował: Barbara Smolik (10 listopada 2004, 10:39:56)
Ostatnia zmiana: brak zmian Liczba odsłon: 439 |
|