Postępowanie w sprawach zameldowania - pobyt stały Wymagane dokumenty:
1. Dowód osobisty
2. Książeczka wojskowa - osoby podlegające obowiązkowi wojskowemu
3. Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu stałego
4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (akt notarialny, umowa najmu) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.
5. Osoba stwierdzająca pobyt meldującego się pod wskazanym adresem przedkłada do wglądu dowód osobisty
Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt stały nie podlegają opłatom.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Janikowie,
Ul. Przemysłowa 6,
tel. (052) 3514440
Termin i sposób załatwiania sprawy:
Załatwienie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
Uwagi:
- W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu, podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego).
- Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy, posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (.Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960). |
Wytworzył: Maciej Golz (7 stycznia 2005)
Opublikował: Golz (7 stycznia 2005, 07:45:07)
Ostatnia zmiana: Golz (7 stycznia 2005, 09:41:59) Zmieniono: zmiana danychrejestr zmian tej informacji » Liczba odsłon: 594 |
|