Protokół z IV sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 30 grudnia 2002r. P R O T O K Ó Ł
z IV sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 30 grudnia 2002r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie
Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył IV sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osoby stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Protokolantem IV sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik. Na posiedzeniu obecni byli: Burmistrz Gminy i Miasta Janikowo Andrzej Brzeziński, z-ca burmistrza Jacek Duma, Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiła Szumacher. Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie nad udzieleniem głosu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu. Zaproponował aby tym jednym głosowaniem jednorazowo udzielić głosu na wszystkie wystąpienia burmistrza na tej sesji. Rada Miejska jednogłośnie, 15 głosami za, udzieliła głosu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu. Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji. Burmistrz Andrzej Brzeziński poprosił o wprowadzenie do porządku obrad jako punktu 7, punktu dotyczącego zmian w budżecie na 2002 rok polegających na ustaleniu wykazu wydatków nie wygasających. Była również propozycja wprowadzenia uchwały ustalającej opłatę prolongacyjną, ale na dzisiejszej sesji nie będzie ona wprowadzona. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie następujący porządek obrad. Rada jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad:
Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
Stwierdzenie quorum.
Przyjęcie porządku obrad.
Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.
Składanie interpelacji.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2002 rok.
Odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza.
Odczytanie opinii Komisji Rady Miejskiej przez jej Przewodniczących.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia budżetu na 2003 rok.
Odpowiedzi na interpelacje.
Wnioski i zapytania.
Zakończenie sesji.
Punkt 4 Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z III Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
Punkt 5 Burmistrz Andrzej Brzeziński złożył sprawozdanie z pracy w okresie pomiędzy sesjami. Burmistrza poinformował radnych o stanie finansowym gminy:
rachunek bieżący 507.100,00
rachunek bieżący oświaty 42.650,00
rachunek FOŚ 11.685,00 Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 27 grudnia 2002r.: - dochody - 22.797.293,00 to jest 97,4% planu rocznego po zmianach, - wydatki - 25.583.413,00 to jest 95%,8% planu rocznego po zmianach Deficyt ustalony na dzień 30.12.2002r. 2.786.120,00 zł, to jest 8% kwoty deficytu planowanego. Niedobór budżetu został pokryty środkami pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w miesiącu lipcu br. Oraz kredytem zaciągniętym w Banku Zachodnim WBK S.A. Zadłużenie gminy według stanu na dzień 30.12.2002r. wynosi:
pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu - 1.559.753 zł,
kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław - 1.774.885 zł. Z bieżących spraw burmistrz poinformował zebranych, że wydal zgodę na zawarcie umowy najmu na wynajem gabinetów lekarskich na prowadzenie prywatnej praktyki lekarskiej. Wnioski złożyli lekarze, którzy już wynajmowali od gminy Janikowo lokale. Burmistrz udzielił odpowiedzi na zadane pytanie na posiedzeniach komisji Rady Miejskiej dotyczące wynagrodzeń jakie otrzymują pracownicy Urzędu. Wynagrodzenie brutto w Urzędzie Miejskim wraz z kierownictwem wynosi 2.566,80 zł a bez kierownictwa 2.302,60 zł. Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do następnego punktu obrad.
Punkt 6 Składanie interpelacji Na IX sesji Rady Miejskiej w Janikowie nie zgłoszono interpelacji.
Punkt 7 Zmiany w budżecie na 2002 rok. Burmistrz Andrzej Brzeziński w punkcie tym wyjaśnił, że w roku budżetowym 2002 pozostały środki finansowe, które będą wykorzystane w roku 2003. W związku z tym ustala się wydatki nie wygasające z upływem roku w Ochronie zdrowia w dziale 851 w kwocie 11.565,00 zł. Środki finansowe są ujęte w wykazie stanowiącym załącznik do uchwały i zostaną przekazane na wyodrębnione subkonto podstawowego rachunku bankowego. Wydatki nie wygasające z upływem roku 2002 dotyczą w całości przeciwdziałania alkoholizmowi. Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /załącznik nr 1 do protokółu/
Punkt 8 Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił projekt uchwały budżetowej na 2003 rok. Wersja ostateczna budżetu na 2003 rok uległa zmianie. Gmina otrzymała już promesy z Funduszu ochrony Środowiska - 700.000 zł na modernizację ogrzewania z węglowego na gazowe w Kołudzie Wielkiej oraz drugą promesę na wykonanie kanalizacji sanitarnej Głogówiec - Trląg - 800.000 złotych. Burmistrz dodał, że otrzymaliśmy również promesy na środki z funduszy SAPARD. Należało także skorygować budżet w planie Funduszu Ochrony Środowiska. Związane to było z umorzeniami jakie otrzymały Zakłady Sodowe za korzystanie ze środowiska. Poza bieżącymi wydatkami na oczyszczanie miasta i porządkowanie zieleni nie było większych zmian w prowizorium budżetu. Przychody gminy zostały ustalone na poziomie 25.939.215 zł oraz wydatki na poziomie 27.794.215 złote. Deficyt ustalono w wysokości 1.855.000 złotych, który zostanie sfinansowany w ramach pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu oraz za pomocą kredytu długoterminowego. Burmistrz przedstawił załącznik nr 10 do budżetu, który przedstawia wykaz inwestycji gminnych. Dodał, że stopniowo w ciągu dwóch lat planowane jest wykonanie elewacji wszystkich budynków gminnych. Wykazany jest zakup gruntu od Textil Centrum Janikowo. Planuje się zakup dodatkowo 2 kamer monitorujących miasto. Jedną zamontuje się koło Janikowskich Zakładów Sodowych, drugą na rondzie ulica Słoneczna i Północna. W pozycjach 1 - zmiana zasilania w wodę gminy Janikowo i 8 - budowa systemu kanalizacji gminy, będą oszczędności, które będzie można zagospodarować. Spłaty zobowiązań przedstawia załącznik nr 12 do projektu budżetu. Jest to maksymalne, największe w tym roku zadłużenie. Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że gmina Janikowo po dodaniu do dochodu około 2 mln złotych, które otrzyma z wielkością budżetu zbliża się do 30mln zł. Jeśli chodzi o wydatki to przypada na jeden dzień pracy 100.000 zł do wydania. Burmistrz dodał, że jest to realny budżet do wykonania i 13 budżet w jego pracy jako burmistrza. Środki otrzymanie z Unii należy wykorzystać. Wiele gmin nie stać na takie zaangażowanie. Ustalając ten budżet staraliśmy się zaspokoić najważniejsze potrzeby gminy. W trakcie realizacji tego budżetu są możliwe zmiany. Burmistrz poprosił o uchwalenie przedstawionego projektu budżetu.
Punkt 9 Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz odczytał uchwałę składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu gminy Janikowo wraz z informacją o stanie mienia komunalnego na 2003 rok. Przewodniczący Rady dodał, że opinia ta jest pozytywna, uwagi do prowizorium budżetu zawarte w opinii zostały uwzględnione podczas prac poprawkowych nad budżetem. /zał. Nr 2 do protokółu/ Odczytanie opinii Komisji Rady Miejskiej.
Jako pierwszy przedstawił opinię Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Radny Kazimierz Ruta.
Radny Krzysztof Dzieża odczytał opinię Komisji Rolnej i Ochrony Środowiska.
Radny Edward Antczak odczytał opinię Komisji Oświaty.
Radny Tadeusz Łanucha przedstawił opinię Komisji Budżetu i Rozwoju,
Radny Edward Antczak odczytał opinię Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu. Opinie Komisji Rady Miejskiej stanowią załącznik nr 3 do protokółu.
Punkt 10 Ponieważ prowizorium budżetu było szczegółowo omawiane na poszczególnych komisjach Rady i nie wniesiono żadnych uwag a projekt uchwały budżetowej na 2003 rok został wcześniej przedstawiony w poprzednim punkcie obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański przystąpił do głosowania. Uchwałę poddano pod głosowanie. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 na 15 obecnych podczas głosowania. Uchwałę została przyjęta jednogłośnie. /załącznik nr 4/
Punkt 11,12, 13 Radny Kazimierz Ruta zawnioskował aby stały punkt porządku Sesji, jakim jest "Sprawozdanie burmistrza z działalności między sesjami" był przekazywany radnym na piśmie. Rada jednogłośnie udzieliła głosu z-cy burmistrza Jackowi Dumie, który wyjaśnił, że nie ma przeszkód aby takie sprawozdanie było przygotowywane na piśmie. Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który podziękował za przyjęcie budżetu na 2003 rok. Na pewno nie wszystkich zadowoli ten budżet. Ustosunkowując się do opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej wysokich kosztów administracji wyjaśnił, że koszty te są wyższe i być może jeszcze wzrosną, ale jest to uwarunkowane koniecznością przyjęcia pracownika do księgowości jako głównego księgowego, aby odciążyć Panią Skarbnik, która powinna zająć się pracą związana z realizacją budżetu. Potrzebny będzie pracownik z uprawnieniami budowlanymi znający język angielski. Od 2 stycznia 2003 roku będzie zatrudniony sekretarz Urzędu. Burmistrz dodał, że w takiej sytuacji można by zwolnić kilku pracowników, którzy są mało wydajni, ale pozostało im już tylko parę lat do emerytury. Podziękował za zaufanie jakim go obdarzono i postara się dobrze realizować uchwalony budżet.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1650 zakończył IV Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.
Protokółowała:
|
Wytworzył: Barbara Smolik (5 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (5 stycznia 2005, 14:33:13)
Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (24 lutego 2005, 14:28:02) Zmieniono: poprawienie błędurejestr zmian tej informacji » Liczba odsłon: 1281 |
|