uchwała nr XIII/78/2007 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 grudnia 2007r. UCHWAŁA NR XIII/78/2007 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 27 grudnia 2007 roku W sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na rok 2008 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz.2104, Dz.U. z 2005 roku Nr 169 poz. 1420, Dz.U. z 2006 roku Nr 45 poz. 319, Dz.U. z 2006 roku Nr 104 poz. 708, Dz.U. z 2006 roku Nr 170 poz.1217 i 1218, Dz.U. z 2006 roku Nr 249 poz.1832, Dz.U. z 2007 roku Nr 88 poz. 587, Dz.U. z 2007 roku Nr 115 poz.791, Dz. U. z 2007 roku Nr 140 poz. 964, Dz.U. z 2007 roku Nr 82 poz. 560) uchwala się, co następuje: § 1. 1. DOCHODY budżetu gminy i miasta w wysokości: 33 274 131 PLN, z tego: 1) Dochody z podatków i opłat: 10 994 771 PLN 2) Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa: 5 534 355 PLN 3) Dochody z majątku gminy: 3 475 142 PLN 4) Pozostałe dochody własne: 1 147 752 PLN 5) Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych: 4 177 190 PLN 6) Subwencja ogólna z budżetu państwa dla gminy: 7 159 563 PLN 7) Dotacje na dofinansowanie zadań własnych: 587 500 PLN 8) Środki pozyskane z innych źródeł: 197 858 PLN, w tym: z PFRON - 37 719 PLN z Unii Europejskiej – 160 139 PLN Szczegółowy podział dochodów budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów zawiera załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. WYDATKI budżetu gminy i miasta w wysokości: 33 274 131 PLN z tego: Wydatki bieżące w kwocie 28 573 815 PLN w tym: a) wynagrodzenia wraz z pochodnymi 12 990 171 PLN b) dotacje 1 435 883 PLN c) obsługa długu publicznego 316 258 PLN d) wydatki z tytułu poręczeń 297 717 PLN e) remonty 1 148 700 PLN f) pozostałe wydatki bieżące 12 385 086 PLN Wydatki majątkowe w kwocie 4 700 316 PLN, w tym: a) wydatki inwestycyjne 4 446 742 PLN b) zakupy inwestycyjne 53 000 PLN c) inwestycje przy udziale środków unijnych 200 574 PLN Szczegółowy podział wydatków budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów zawiera załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały. § 2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami stanowi kwota 4 177 190 PLN. Szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych wyodrębnionych zadań zleconych określają załączniki Nr 3 i 4 do uchwały. § 3. Z planu dochodów budżetowych wyodrębnia się dochody bieżące w kwocie 32 342 992 PLN oraz majątkowe w kwocie 931 139 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały. § 4.Wyodrębnia się dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące oraz nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 555 000 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały. § 5. Określa się wielkość dotacji podmiotowej dla gminnej instytucji kultury na kwotę 840 000 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały. § 6. Ustala się wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 40 883 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały. § 7. Wyodrębnia się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 155 000 PLN, oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz w programie przeciwdziałania narkomanii zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały. § 8. Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 12 240 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 10 do uchwały. § 9. Wydatki na realizację zadań inwestycyjnych zaplanowano na kwotę 4 700 316 PLN i zostały ujęte w załączniku Nr 11 do uchwały. § 10. Określa się plan przychodów w kwocie 1 916 226 PLN i rozchodów w kwocie 1 916 226 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 12 do uchwały budżetowej. § 11. Planowane spłaty zobowiązań na 2008 rok i lata następne oraz prognoza łącznej kwoty długu na 2008 rok i lata następne zawarte są w załącznikach Nr 13 i 14 do uchwały. § 12. W załączniku Nr 15 określone zostały w kwocie 50 800 PLN dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego. § 13. Załącza się plan przychodów i wydatków dla dochodów własnych jednostek budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 16 do uchwały. § 14. Limity wydatków związanych z wieloletnim programem inwestycyjnym zawiera załącznik Nr 17 do uchwały. § 15. Określa się plan finansowy przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1) przychody - 1 000 000 PLN 2) rozchody - 1 000 000 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 18 do uchwały. § 16. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 100 000 PLN oraz rezerwę celową na. finansowanie wykonywania zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 20 000 PLN. § 17. Budżet zaplanowany na 2008 rok jest budżetem zrównoważonym § 18. Upoważnia się Burmistrza do: 1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 600 000 PLN, 2) zaciągania zobowiązań; a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załącz -niku Nr 17 oraz na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich, b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 3 000 000 PLN, 3) dokonywania zmian w planach wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej, 4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych, 5) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 2 500 000 PLN, 6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank pro- wadzący obsługę budżetu gminy, 7) spłaty długu z tytułu zaplanowanych w rozchodach rat pożyczek i kredytów. § 19. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 PLN, 2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 1 916 226 PLN. § 20. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta. § 21. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego. do pobrania: dochody (222kB)
do pobrania: wydatki (235kB)
do pobrania: dochody zadania zlecone (333kB)
do pobrania: wydatki zadania zlecone (336kB)
do pobrania: dochody majątkowe (214kB)
do pobrania: dotacje celowe (214kB)
do pobrania: dotacja podmiotowa (214kB)
do pobrania: plan wydatków na podstawie porozumień (316kB)
do pobrania: plan dochodów - profilaktyka alkoholowa (214kB)
do pobrania: plan wydatków profilaktyka alkoholowa (316kB)
do pobrania: środki dla sołectw (316kB)
do pobrania: inwestycje (214kB)
do pobrania: planprzychodów i rozchodów (214kB)
do pobrania: planowane spłaty zobowiązań (18kB)
do pobrania: planowane spłaty zobowiązań (18kB)
do pobrania: prognozowane kwoty długu (22kB)
do pobrania: dochody budżetu państwa (27kB)
do pobrania: plan dochodów i wydatków własnych (173kB)
do pobran ia: wieloletni program inwestycyjny (86kB)
do pobrania: plan Gminnego Funduszu Ochrony Srod. (16kB)
do pobrania: informacja do budżetu (106kB)
do pobrania: informacja o stanie mienia (77kB) |